1.09. Flores Rosarum

sobota 1.09.2018 godz. 19.30 Kościół Św. Trójcy

Zespół Flores Rosarum (Polska) dyr. Susi Ferfoglia (Włochy)
Summum bonum amplum donum
 śpiewy w klasztorze ss. klarysek (XIV w.)

Wykonawcy:

Żeński zespół wokalny Flores Rosarum w składzie:

Susi Ferfoglia (kier. artystyczne), Adrianna Bujak, Maria Klich, Liliana Pociecha, Katarzyna Śmiałkowska, Katarzyna Wiwer.
Maria Klich - lira korbowa

Dominica Palmarum

Hosanna, Filio David – antyfona na Niedzielę Palmową z Graduału ms. 205 z Archiwum ss. Klarysek w Krakowie (ok. 1260)

In Coena Domini

Nos autem gloriari – introit na Wielki Czwartek z Graduału ms. 2a z Archiwum ss. Klarysek w Starym Sączu

Christus factus est – graduał na Wielki Czwartek z Graduału ms. 2a z Archiwum ss. Klarysek w Starym Sączu

Ad lotionem pedum z Graduału ms 205 z Archiwum ss. Klarysek w Krakowie

Mandatum novum 
Postquam surrexit Dominus
In diebus illis
Vos vocatis me magister
Diligamus nos invicem
Ubi est caritas et dilectio
Congregavit nos Christus
Domine tu michi
Si ego Dominus et magister
In hoc cognoscent
Maneant in vobis
Benedicta sit Sancta Trinitas
Hymn: Ubi Caritas

Wielki Piątek – in Passione Domini

Stabat Mater – z rękopisu franciszkańskiego CH-SG 546-91 z Graz

Wielka Sobota

Surrexit Christus hodie z Graduału ms 205 ss. Klarysek w Krakowie – dwu i trzy-głosowe

Zespół wokalny FLORES ROSARUM (płatki róż) powstał w 2007 r. z umiłowania niezwykłego dzieła muzycznego średniowiecznej mistyczki Hildegardy z Bingen.

Założycielką zespołu jest s. Susi Ferfoglia. Zespół skupia śpiewaczki profesjonalnie zajmujące się muzyką dawną oraz historycznymi praktykami wykonawczymi. W skład zespołu wchodzą: Susi Ferfoglia, Adrianna Bujak, Maria Klich, Anita Pyrek-Nąckiewicz, Katarzyna Śmiałkowska i Katarzyna Wiwer.

Zespół Flores Rosarum swoje zainteresowania koncentruje wokół zachodniej monodii liturgicznej, ze szczególnym uwzględnieniem śpiewów należących do polskiej tradycji liturgicznej, zawartych w polskich rękopisach liturgiczno-muzycznych.

Flores Rosarum współpracuje z takimi zespołami jak Peregrina (Bazylea), z którym kilkakrotnie wykonał najstarszy dramat liturgiczny autorstwa św. Hildegardy z Bingen Ordo Virtutum; ze Schola Cantorum Chosoviensis (Chorzów), San Clemente (Kraków), Wawelską Scholą gregoriańską (Kraków), Scholą benedyktynów w Tyńcu.

Obecnie zespół prowadzi intensywne badania nad muzyką zawartą w średniowiecznych rękopisach klasztorów żeńskich na terenie Małopolski. W ramach tego projektu w roku 2015 nagrał płytę CD Venite, exultemus Domino (DUX 1242). Flores Rosarum ma na swoim koncie również wykonanie takich dzieł jak: pieśni z Libre Vermell, Codex Calixtinus, Laudario di Cortona oraz śpiew gregoriański (m.in. z Graduałów znajdujących się w Archiwum Katedry Wawelskiej, sióstr Benedyktynek ze Staniątek, Cystersów z Libiąża, sióstr Klarysek z Krakowa i Starego Sącza). Zespół koncertował na wielu festiwalach w kraju i za granicą, m.in.: II Letnim Festiwalu Muzyka nad Zdrojami (Szczawnica 2009, 2018), Wielkopostnym Śpiewaniu (Lublin 2012), VII Festiwalu Twórczości Religijnej Fide et Amore (Żory 2013, 2015, 2018), XIII Festiwalu Banchetto musicale (Wilno 2013), Dniach Muzyki Kościelnej w Archidiecezji Krakowskiej (Kraków 2009, 2012, 2014), Festiwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie (Kraków 2014), XXXIX Festiwalu Muzyka w Starym Krakowie (Kraków 2014), XII Festiwalu Muzyki Dawnej w Szczecinie (Szczecin 2015), Festiwalu Kolory Polski (Lutomiersk 2015), Kromer Biecz Festiwal (Biecz 2017), Nowe Epifanie (Warszawa 2017), Cracovia Sacra (Kraków 2017, 2018), Anima Mundi (Kielce 2016, 2018), Goldberg Festival (Gdańsk 2018), Cappella Angelica (Gdańsk 2018).

Oprócz działalności koncertowej zespół angażuje się w inicjatywy propagujące wykonawstwo śpiewu gregoriańskiego według najnowszych badań semiologicznych