Partnerzy medialni:

 

Roberta Invernizzi sopran Craig Marchitelli teorba

Sobota 8.09.2012 godz. 20.00.

Kościół Św. Trójcy/kaplica św. Anny

Bilety 40 zł N, 20 zł U.

PROGRAM

La Bella Piu Bella

I część II część
Giulio Caccini. (ca.1545-1638)
Dolcissimo sospiro
Torna, Deh torna
Dalla porta d’oriente
       Sigismondo D’India (ca.1582-1629)
Intenerite voi lagrime
Cruda Amarilli
Girolamo Kapsberger (ca.1580-1651)
Capona
Alessandro Piccinini (1566-1638)
Toccata
Chiaccona
Giacomo Carissimi (1605-1674)
Piangete aure, piangete
PRZERWA Claudio Monteverdi (1567-1643)
Eri gia tutta mia
Ecco di dolci raggi
Quel sguardo sdegnosetto
Si dolce il tormento
Girolamo Kapsberger (ca.1580-1651)
Kapsberger
Luigi Rossi (ca. 1597-1653)
La bella piu bella
Mio core languisce
A quel dardo)

Quel sguardo sdegnosetto (2.13)
Si dolce il tormento
Girolamo Kapsberger (ca.1580-1651)
Arpeggiata


Roberta Invernizzi sopran Craig Marchitelli teorba

ROBERTA INVERNIZZI

Sopranistka urodzona w Mediolanie początkowo studiowała grę na fortepianie i kontrabasie, a następnie śpiew pod kierunkiem Margaret Heyward. Wyspecjalizowała się w repertuarze muzyki barokowej i klasycznej, tym samym stając się jedną z najbardziej znanych i cenionych solistek. Śpiewała w najbardziej popularnych teatrach w Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie współpracowała z takimi kompozytorami jak Nikolaus Harnoncourt, Ivor Bolton, Ton Koopman, Gustaw Leonhardt, Jordi Savall, Franz Brüggen, Alan Curtis, Giovanni Antonini, Fabio Biondi, Antonio Florio, Rinaldo Alessandrini i Ottavio Dantone. Roberta regularnie koncertuje z zespołami Concentus Musicus Wien, Accademia Bizantina, Il Giardino Armonico, Cappella de la Pieta dei Turchini, Venice Baroque Orchestra, Archibudelli, Concerto Italiano, Europa Galante i RTSI Lugano.

Ostatnio śpiewała partię Kleopatry w operze Handel’a pt.:“Juliusz Cezar”, partię Vagaus z Orquesta Nacional de Espana w oratorium “Juditha Triumphans” Vivaldiego, a także partię Maddaleny w “La Resurrezione” Handel’a, którą dyrygował Nikolaus Harnoncourt w wiedeńskim Musikverein. Wykonała również recital Pergolesi/Mozart w Queen Elizabeth Hall z Orchestra of the Age of Enlightenment, śpiewała w “Ottone in Villa” oraz “Orfeo” Gluck’a w Teatro de la Maestranza w Sewilli z Orquestra Baroccca of Sevilla. Razem z Anima Eterna i Philippe Jaroussky odbyła tournee po Europie wykonując Arie e Duetti Handel’a. We wrześniu 2009 roku wystąpiła w “Orfeo” Monteverdiego w Teatro alla Scala pod batutą Rinaldo Alessandrini w reżyserii Roberta Wilsona.

Roberta zaśpiewała także w “Sant’Elena al Calvario” z Fabio Biondi i “Aci, Galatea e Polifemo” z Il Giardino Armonico na Festiwalu w Salzburgu, w “La Santissima Trinita” w paryskim Théâtre des Champs Elysées i w Palermo z Europa Galante, w “Trionfo del Tempo” z Martin Haselböck, jako Armida w “Rinaldo” w Teatro alla Scala w Mediolanie, Nerone w “Agrippina” z Alan Curtis w Teatro Real w Madrycie, “La Satira” w Teatro San Carlo w Neapolu; w Galuppiego “Olimpiade” z Andrea Marcon i Venice Baroque Orchestra w Teatro La Fenice.

Roberta Invernizzi wydała ponad 70 nagrań płytowych współpracując z największymi wytwórniami takimi jak Sony, Deutsche Grammophon, EMI/Virgin, Naive, Opus 111, Symphonia, Glossa, zdobywając liczne nagrody, tj.: Diapason D’Or de l’Année, Choc du Monde de la Musique, Goldberg’s Five Stars, Grammophone Awards i Deutsche Schallplatten Preis.

Jej solowa płyta “Dolcissimo Sospiro” zdobyła renomowaną nagrodę Midem Classical Awards 2007 i Stanley Prize. Natomiast w 2010 roku kolejny raz za solowy album pt.: “Italian Cantatas” Handel’a przyznano jej nagrodę Stanley Prize w kategorii Najlepsze Handel Nagranie Roku.

Robrta uczy śpiewu w Civica School w Mediolanie.

CRAIG MARCHITELLI

Urodzony w Brooklynie w stanie Nowy Jork początkowo uczył się gry na lutni i teorbie (lutnia basowa) pod okiem Pat O’Brien na SUNY Purchase w Nowym Jorku, gdzie z wyróżnieniem ukończył studia licencjackie. Dalszą naukę kontynuował pod kierunkiem Lyle Nordstrom na Clayton University w Atlancie, uzyskując licencjat z muzyki dawnej i na Indiana University, gdzie obronił tytuł magistra. Swoje umiejętności szlifował pod okiem Stephena Stubbsa i Nigela Northa.

Występował w Glimmerglass Opera w Nowym Jorku z Indianapolis Symphony Orchestra i z Indiana University Baroque Orchestra współpracując z dyrygentami Jane Glover i Stanley Ritchie. Po uzyskaniu stypendium Marco Fodella Scholarship przeniósł się do Mediolanu i od 1998 mieszka we Włoszech. Tu miał możliwość uczyć się u Paula Beiera w Institute of International Academy of Ancient Music.

Craig regularnie gra i nagrywa z Concerto Italiano pod kierunkiem Rinaldo Alessandrini. Często też współpracuje z innymi wykonawcami muzyki dawnej, m.in. z Accademia Bizantina, La Cappella della Pieta de ‘Turchini, Divine Armonie, Ensemble Galatea, I Virtuosi delle Muse, La Sfera Armoniosa,  Dolce e Tempesta.

Craig występował na deskach najbardziej znanych sal koncertowych Europy, brał udział w operach i festiwalach włączając w to: La Scala w Mediolanie, Festival de Saint-Denis, Festival de Musique de Strasburg, Festival de Radio France et Montpellier, Festival Oude Muziek Utrecht, Cremona Monteverdi Festival, Musica e Poesia in San Maurizio(Mediolan), Bologna Festival, Ciclo Complutense de Conciertos de la Universidad Complutense de Madrid, Musikfestspiele Potsdam Sanssouci, Early Music Weekend at the Royal Festival Hall in London, Accademia Filarmonica di Roma, Sociedad Filarmonica de Bilbao, Wiener Konzerthaus, Norske Opera and Opera National du Rhin.